محمد بردیامحمد بردیا، تا این لحظه: 10 سال و 2 ماه و 19 روز سن داره

محمدبردیا روان مادر و جان پدر

علت مکیدن انگشت درکودکان چیست؟

1393/3/23 12:57
نویسنده : نرگس و مسعود
186 بازدید
اشتراک گذاری

محمد بردیا برای اولین بار با دیدن عروسکهای رنگی خیلی هیجان زده شد و شروع به خندیدن و دست و پا زدن کرد کمی بعد آرام شد و شروع به مکیدن مشت خود کرد. حالا چرا کودکان به مکیدن انگشت علاقه دارند؟


 

علت مكیدن انگشت در کودکان چیست؟

«مكیدن شست» یا انگشت، یكى از عادات رایج دوران كودكى است. این رفتار براى كودكان خردسال كاملاً طبیعى و عادى است، ولى اگر بعد از 6 سالگى باز هم كودك مبادرت به مكیدن شست كند، نیاز به درمان و رسیدگى دارد، زیرا موجب به هم ریختگى ردیف دندان ها، فك و آرواره مى شود.

پژوهش ها نشان مى دهند حدود 75 درصد كودكان خردسال (تا یك سالگى) مُشت یا انگشتان خود را در دهان مى گذارند و مى مكند. انجام این كار براى این گروه سنى از كودكان آرامش بخش، سرگرم كننده و لذت بخش است. به طور معمول، كودكان زمانى مبادرت به مكیدن انگشت خود مى كنند كه یا خسته اند، یا ناراحت اند و یا حوصله شان سر رفته است

انگشت مكیدن طبیعى ترین پاسخ كودك هنگام رویارویى با فشار روانى، اضطراب و مشكلات هیجانى - امنیتى است. روان شناسان معتقدند براى درمان این رفتار در كودكان زیر 6-5 سال نباید عجله كرد، زیرا بسیارى از این گونه عادت ها به تدریج و با افزایش سن كودك كاهش مى یابند و به كلى از بین مى روند.

 مجموعه: روانشناسی کودکان

پسندها (1)

نظرات (0)