محمد بردیامحمد بردیا، تا این لحظه: 10 سال و 2 ماه و 19 روز سن داره

محمدبردیا روان مادر و جان پدر

ذخیره شیر مادر

1393/4/18 13:02
نویسنده : نرگس و مسعود
187 بازدید
اشتراک گذاری

امروزه بسیاری از مادران شاغل مجبورند ساعاتی را در خارج از منزل کار کنند، بنابراین ممکن است از شیر خشک برای تغذیه نوزاد خود در این مدت استفاده کند.اگر این دسته از مادران با چگونگی ذخیره و نگهداری شیر خود آشنایی داشته باشند، می توانند به جای شیر خشک، در ساعات خارج از منزل، از شیر خود برای تغذیه نوزادشان استفاده کنند.

                                              

مادر می تواند شیر خود را بدوشد و آن را درون شیشه شیر نوزاد قرار دهد و یا آن را درون کیسه ای تمیز قرار دهد و درب آن را ببندد و آن را داخل فریز قرار دهد. اگر برای مدت زمان طولانی می خواهید شیر مادر را درون فریزر نگهداری کنید، از کیسه های مخصوصی که مختص نگهدرای در فریزر هستند استفاده کنید تا کیفیت شیر مادر پس از گذشت زمان، در فریزر پایین نیاید.

در صورتي که مادر براي انجام کاري بايد چند ساعت از نوزاد دور باشد، مي توان با استفاده از شير دوش، شير را دوشيده و در شيشه بچه در يخچال نگهداري نمود تا براي وعده بعدي در دسترس کودک قرار گيرد.

شير مادر را در صورتي که در ظرف کاملاً تميز و در بسته نگهداري شود، مي توان در يخچال براي مدت 12 تا 24 ساعت نگهداري نمود.

ظروفي که بدين منظور مورد استفاده قرار مي گيرند، بايستي کاملاً تميز بوده و پس از شستشو با آب جوش و مايع پاک کننده، به خوبي آبکشي شوند.

به هنگام استفاده از شيردوش نيز، علاوه بر تميز بودن دستها و سرسينه ها، اين وسيله نيز بايستي کاملاً شستشو داده شود. براي نگهداري شير مادر در فريزر، ا بتدا بايد آن را در ظرف دربسته تميز ريخته و براي مدت 2 ساعت در يخچال قرار داد و سپس در صورت لزوم، آن را در طبقه پايين فريزر، که سرماي ثابتي دارد، قرار داد.

شير فريز شده را مي توان براي 2 تا 3 ماه در فريزر نگهداري نمود.

به هنگام استفاده، بايد يخ آن را با قرار دادن در ظرف حاوي آب داغ، بازکرده و بلافاصله مورد استفاده قرار داد. قبل از استفاده، طبيعتاً بايد آن را خوب هم زد تا چربي هاي رسوب شده به خوبي مخلوط شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)